2021 - Raskere, rimeligere, bedre

Zipip 1 år!

🎉

Jeg startet Zipip i 2021 med en tanke om at IP kan gjøres smartere. Riktige incentiver og systemer kan gi bedre resultat, rimelige og raskere.

Gjennom det første året har hovedfokus vært på norske varemerke-søknader. Nå, godt inne i 2022 er det på tide å ta et blikk tilbake og se hvordan 2021 gikk.

Syv ganger raskere enn bransjen

Zipip har samlet tallene for alle nasjonale norske varemerke-søknader som ble registrert i Norge i 2021, og trenden er klar.

Zipips søknader ble i snitt registrert i løpet av 20 dager, mot bransje-snittet på 151.

For klientene har dette betydd tidlig vern, tidlig avklaring, trygg utvidelse til utlandet, og frihet til å fokusere på det de gjør best.

Zipips snitt blir nok å øke noe fremover. Over tid vil det alltid dukke opp flere enkelt-søknader som krever mer tid og drar opp snittet.

Vel så viktig er derfor medianen, som forteller mer om hvor lang tid søknader normalt tar. I 2021 var Zipips median på 18 dager, mot 128 dager for bransjen ellers, denne sikter jeg mot å holde.

Ingen ekstra kostnader

60% av Zipips nasjonale norske søknader gikk rett til registrering i 2021, litt bedre enn bransjen ellers.

Søknader som møter hinder, ender ofte opp med å bli langt dyrere enn planlagt. Kostnadene kan spenne fra et par tusen for ettersending av en fullmakt, til ti- og hundretalls tusen for å løse større problemer med fare for forveksling eller påstått manglende særpreg.

Alle hindrene Zipips søknader møtte i 2021 var imidlertid dette dekket av Zipips garanti. Dermed ga dette ingen ekstra kostnader for klienten.

Også hinder utenom Zipips garanti vil rapporteres til klienten uten kostnad med anbefalt løsning til fast pris. Slik kan klienten sikre seg riktig med forutsigbare kostnader.

Inn i 2022 og videre

Det er gøy å se at grunntankene bak Zipip funker.

Jeg vil rette en særlig stor takk til klientene. Alle resultatene blir til i samarbeidet med dem.

Nå bygger Zipip videre med forbedringer og nye tjenester, mens jeg fortløpende assisterer klientene.

Rettighetene kommer til god nytte. Store deler av 2022 har allerede gått med til arbeid med tviste-saker, håndheving av rettigheter og strategi for å sikre nye konkurransefortrinn.

Vil du hjelpe?

Zipip retter seg i dag mot små og mellomstore innovative selskap og oppstarter. Kjenner du noen slike, er den beste hjelpen du kan gi å tipse dem om Zipip.

Jeg ser frem til å møte kjente og nye selskaper i 2022 og sikre deres konkurransefortrinn med smart IP.


Hei!

Du har nå lest en tekst fra Zipip.


Følg gjerne Zipips nyhetsbrev for flere slike.

Å sikre immaterielle rettigheter (IP) oppleves ofte som dyrt og uoversiktlig. Rådgiving oppleves som innsalg, og løsningene er kompliserte og dyre.

Derfor startet jeg Zipip - Våre tjenester lar deg bygge og eie konkurransefortrinn med forutsigbare kostnader.

Automatisert der man kan, skreddersøm der det trengs.

Les gjerne mer om meg og Zipips filosofi.

Forrige
Forrige

Hvorfor mangler iPhone USB-C?

Neste
Neste

Er en rask en registrering bedre?